Nieuws ivm Corona

Hallo allemaal,

Nog even een bericht aan alle fietsclubleden:

Op onze presentatieochtend leek alles nog in orde. We hadden allemaal weer zin om met elkaar te gaan fietsen. Op woensdag 11 maart en donderdag 12 maart hadden we helaas onze laatste fietstochten samen. Het was weer heel gezellig met elkaar.

Nu ziet alles er heel anders uit. We zijn in de war, weten even niet wat op ons af komt. Heel veel waardering is er voor voor alle ziekenhuismedewerkers. Een lid van de fietsclub werkt momenteel op de Corona-afdeling.

Fietsen in clubverband is helaas voorlopig niet mogelijk. Op dinsdagavond 31 maart hopen we meer duidelijkheid hierover te krijgen. Zo snel als er meer bekend is zullen we jullie daarover berichten.

Probeer wel zoveel mogelijk in beweging te blijven, ga bij mooi weer een klein rondje fietsen of wandelen in de buurt. De natuur staat er nu zo mooi bij! Vandaar dat ik jullie een aantal foto’s laat zien die ik afgelopen dagen gemaakt heb in de omgeving.

Probeer telefonisch contact te houden met je medeclubgenoten.  Bel zo af en toe iemand op om te vragen hoe het gaat en of je iets kunt doen.

Veel sterkte en geduld allemaal en wees voorzichtig! Houdt vooral afstand en blijf allemaal gezond!  Jullie algemeen fietsleider Hetty

Hieronder het bericht dat onze voorzitter Tineke op 23 maart naar alle leden mailde en waarin zij alles zo mooi verwoordde:

“Dag lieve mensen,
Hoewel wij op de programmabijeenkomst nog goede moed hadden om fijn te gaan fietsen, kwam al snel het besluit dit in maart niet te doen. Nu is de verwachting dat de verspreiding van het Coronavirus nog lang niet te stoppen zal zijn en dat wij dus voorlopig niet – in groepsverband – kunnen fietsen.

Dat is niet leuk maar belangrijker is dat wij zo veel als mogelijk is risico’s proberen te vermijden. Blijf thuis! Let op als je toch naar buiten moet! Houd afstand van elkaar! Het kan niet vaak genoeg worden gezegd.

Ik zelf blijf zo veel mogelijk thuis, alleen voor de boodschappen naar buiten, een wandeling. En probeer dan ook afstand te bewaren. Wat best moeilijk is omdat nog steeds niet iedereen van de ernst van de zaak doordrongen is, ondanks alle informatie en oproepen.
Maar er zijn ook dingen die wij wél kunnen doen. Hou elkaar vast, op afstand. Een kennis van mij verwoordde het zo mooi in een Haiku:
Verbonden zijn met
Dat kan ook vanuit het hart
Op meters afstand.
En zo is het maar net. Een telefoontje, een appje. Lees, luister naar muziek, ga een kast opruimen of pak je/een hobby op. Kijk een film, brei, haak, schilder, knutsel. En … vergeet niet te lachen. In deze moeilijke tijden zijn er ook altijd weer creatievelingen die leuke dingen verzinnen. Stuur ze door. Ik zelf heb er inmiddels al veel ontvangen (en gedeeld). Even de druk van de ketel halen, het is zo belangrijk om deze moeilijke, angstige tijd door te komen.
Als het weer verantwoord is zullen wij weer met elkaar gaan fietsen.
Veel sterkte allemaal.
PS: als je alleen bent en je vliegt tegen de muren op, bel of app iemand. Er is altijd wel iemand
die even met je wil praten. Mij mag je bellen in elk geval (niet alle 80 tegelijkertijd svp). Ik zal
niet altijd oplossingen hebben, wel een luisterend oor”

Dit bericht is geplaatst in Nieuws. Bookmark de permalink.

1 reactie op Nieuws ivm Corona

1. Leo Drost schreef:

En dat tegen die blauwe lucht…..prachtig..!